Momentje...

Bufferen

Deze melding zie je op de Mediabox Next en Next Mini als er binnen een korte tijd een aantal keer een langzame verbinding is met internet is om het programma, film of serie probleemloos af te kunnen spelen.

1. Controleer of er een storing is

Het kan zijn dat er een storing is, of gepland onderhoud. Als dat het geval is, is geduld de oplossing.
Vul je postcode en huisnummer in en klik op Check.

Is er een storing bekend?

Wacht totdat de storing verholpen is. Haal de stekker van je mediabox 10 seconden uit het stopcontact. Start de mediabox opnieuw op en kijk of alles weer werkt.

2. Sluit de mediabox aan met een internetkabel

Tv-kijken via wifi is gevoeliger voor storingen dan wanneer je via een internetkabel kijkt. Voor de beste tv-ervaring en een stabiele verbinding sluit je de Mediabox Next en Next Mini aan met een internetkabel. Zo houd je een betere wifi-verbinding op je andere apparaten. 

In het installatiepakket zit standaard een internetkabel. Heb je een langere kabel nodig? Bestel een andere internetkabel in de Ziggo Webshop.

3. Verbeter je wifi-verbinding

Kies alleen voor wifi als je ècht geen internetkabel kunt aansluiten op je mediabox. Probeer de volgende stappen om je wifi-verbinding te verbeteren.

Plaats je modem hoog en vrij

Gebruik je de wifi-verbinding van je modem? Probeer je modem dan zo hoog en vrij mogelijk neer te zetten. 

modem hoog plaatsen
Voorkom verstoringen

Soms werkt de wifi-verbinding niet goed, omdat andere apparaten het wifi-signaal van je modem verstoren. Voorbeelden zijn: je gameconsole, bluetooth-speakers, een Chromecast en je draadloze deurbel. Zorg dat je mediabox niet te dicht bij deze apparaten staat.

voorkom stoorbronnen
Versterk het wifi-signaal

Met onze slimme wifi-versterkers vergroot je het bereik van je wifi. Hiermee verbeter je het hele wifi-netwerk in huis en verklein je de kans op foutcodes op je mediabox.  

wifi-versterkers
Verplaats je wifi-versterker

Kijk of je een wifi-versterker dichterbij je mediabox kunt plaatsen. Kijk of dit het probleem oplost.

TP-Link pods hebben een eigen wifi-netwerk. Dit botst met het netwerk van je modem. Zet de wifi van je modem uit voor een betere wifi in huis.

wifi-versterkers

4. Helpt dit niet?

Alles geprobeerd, maar het probleem blijft? Dat is balen. Neem contact met ons op dan helpen we je graag verder. Vermeld daarbij de foutcode en geef ook aan welke van bovenstaande instructies je hebt uitgevoerd om het probleem te verhelpen.

Vraag het de Community

Klanten en specialisten helpen je alles uit onze producten te halen. Samen weten we meer!

Tijdelijke oplossing

Met Ziggo GO kijk je live televisie en On Demand op je computer, smartphone of tablet.