Betaalachterstand
Het kan voorkomen dat je een rekening niet op tijd betaalt. Heb je een betaalachterstand? Dan loop je het risico dat je wordt afgesloten.
Het kan voorkomen dat je een rekening niet op tijd betaalt. Heb je een betaalachterstand? Dan loop je het risico dat je wordt afgesloten.
Is een betaling niet binnen de afgesproken termijn bijgeschreven op het rekeningnummer van Ziggo? Dan ontvang je eerst een herinnering. Betaal op tijd om extra kosten te voorkomen. Bekijk de betaalmogelijkheden.
Betalen kan even niet goed uitkomen. Vraag een betalingsregeling aan via het online stappenplan.
Heb je je rekening niet op tijd betaald? Dan starten we het incassotraject op. Natuurlijk doen we dat liever niet. Tijdens het incassotraject krijg je een paar betaalherinneringen van ons. Daar komen na de eerste herinnering extra kosten bij, omdat het incassoproces veel tijd en geld kost. Die kosten zijn wettelijk bepaald.
We starten ons incassotraject altijd met het versturen van een gratis herinnering. Deze herinnering heeft een betaaltermijn van 14 dagen. Betaal het openstaande bedrag binnen die 14 dagen. Anders brengen we € 25,- incassokosten in rekening.
De incassokosten vind je terug in een aanmaningsbrief. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de openstaande rekening en de incassokosten te betalen. Zo voorkom je dat je wordt afgesloten.
Betaal je het openstaande bedrag met incassokosten niet op tijd? Dan sluiten we je digitale diensten af. Je kunt dan niet meer internetten en bellen met je vaste telefoon. Zorg dat je binnen 15 dagen na afsluiting alsnog betaalt. Anders brengen we afsluitkosten in rekening.
Zijn je diensten afgesloten en heb je Bellen van Ziggo? Dan kun je een paar nummers nog wel bereiken:
112
1200
0800 2233444
Is er na afsluiting van je digitale diensten nog steeds sprake van een openstaand saldo, dan beëindigen we je abonnement(en). De afsluitkosten bedragen € 20,-
21 dagen na beëindiging van je abonnement dragen we de openstaande facturen over aan het incassobureau. De incassokosten worden dan verhoogd naar € 40,-. Als je wacht met betalen, komen daar nog gerechtelijke kosten bij. Vanaf het moment dat het incassobureau de facturen heeft overgenomen, neem je contact op met dat bureau om de betaalmogelijkheden te bespreken:
Bos Incasso
Postbus 11138
9700 CC Groningen
Telefoon: 088 267 0013
Als je betaalt nadat je diensten zijn afgesloten, dan sluiten we je opnieuw aan. Daarvoor doorloop je onderstaande stappen. Zorg dat je je klantnummer bij de hand hebt.
Soms wil je extra uitleg over je factuur. Als je net klant bent geworden of je abonnement hebt veranderd, kan een factuur anders zijn dan je verwacht.
Het grootste deel van onze klanten kiest voor automatische incasso. Is de incasso niet gelukt en wil je de factuur op een ander manier betalen?
Maandelijks ontvang je een factuur voor je abonnement en verbruikskosten. Je vindt je factuur in Mijn Ziggo. Daar kun je ook een gespecificeerde pdf downloaden.
Betalen kan even niet goed uitkomen. Vraag een betalingsregeling aan via het online stappenplan.
Je kunt op een aantal manieren alsnog betalen. Doe dat zo snel mogelijk zodat je abonnement niet wordt afgesloten en je geen extra kosten krijgt. Bekijk de betaalmogelijkheden.
Als je een brief hebt ontvangen van het incassobureau en je hebt vragen, dan neem je contact op met het incassobureau.
Twijfel je of de factuur klopt? Kijk dan op onze factuuruitleg-pagina.
Twijfel je of de factuur voor jou bedoeld is? Check of de factuur in Mijn Ziggo staat. Staat de factuur daar niet? Dan heb je misschien een phishingmail gekregen. Helaas sturen internetcriminelen facturen die lijken op die van Ziggo. Daarmee vissen boeven naar persoonlijke gegevens zoals wachtwoorden, bankrekeningnummers, pincodes enzovoorts. We vinden het belangrijk dat je phishing herkent. Daarom hebben we een pagina met phishing-voorbeelden die over Ziggo in omloop zijn. Ook geven we tips over het herkennen van phishing herkent.
Je openstaande saldo en je facturen van de laatste 18 maanden bekijk je in Mijn Ziggo.